No Panowie, dzisiaj się spłacił FA, jechałem pod słońce, zagapiłem się i mając 70km/h zarąbał bym w kolesia, który niewiedzieć dlaczego toczył się a nie jechał.
FA tak depnął po heblach, że mi okulary spadły na kierownicę, a ja się powiesiłem na pasach bo się nie spodziewałem. Gdyby nie FA to skodzina byłaby krótsza o metr, a ja pewnie bym nic dzisiaj nie napisał. Nawet nie zdążyłem się przestraszyć. Tylko pisk gum i stoję .... z wytrzeszczonymi oczami, nawet nie zdarzyłem nogi z gazu zdjąć....
Fakt też, że trochę łuk był i FA nie ostrzegł wcześniej , a jak już zobaczył to nie było czasu na ostrzeżenie tylko heblował asfalt.
jechałem pod słońce, zagapiłem się i mając 70km/h zarąbał bym w kolesia, który niewiedzieć dlaczego toczył się a nie jechał.
Koleś się toczył ponieważ jechał pod słońce i nic nie widział i nie chciał się zagapić (taki żart).
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Nieźle nie zazdroszczę uczucia, ale dobrze, że zadziałało. silnik gaśnie czy mimo nodze na gazie potem ruszył?
Silnika nie gasi, no jak już go zatrzymał no to potem miałem hamulec wciśnięty, ochłonięcie zajęło mi kilka sekund..., poza tym opierałem rękę na dźwigni zmiany biegów, więc jak mną rzuciło, to automatycznie neutral się włączył (dobrze że R ma blokadę, bo zacząłbym jechać do tyłu) :lol:
Po pierwszych jazdach myślałem, że słabo będzie z tym FA.
Pokazywał ostrzeżenia o odległościach od auta poprzedzającego jak chciał np. siedziałem blisko na tyłku przez chwilę i nic, odległość się zwiększyła a potem ponowne zbliżenie, ale mniejsze niż poprzednio i nagle widzi "niebezpieczną odległość" i ostrzega.
Innym razem spora odległość od auta poprzedzającego, a FA mi wyświetla na Maxi-Dot samochodziki ostrzegające - no myślałem naprawdę, że kiepsko z nim, ale dziś pozytywne zaskoczenie...
Wskakuję na prawy pas z lewego, a tu kierownik przede mną na tym prawym pasie późno włącza kierunek i skręca, FA nagle po heblach, Maxi-Dot czerwony, ja dopiero na hamulec po FA... Trudno mi ocenić czy bym zdążył czy nie, bo w sumie prędkość tak z 40km/h i raczej auto poprzedzające by się schowało w bocznej uliczce na czas przy li tylko moim hamowaniu. Niemniej ucieszyło mnie to, że ten wspomagacz jednak działa i nie tylko ogranicza skutki kolizji, ale też zdecydowanie zapobiega jej.
Jeśli ktoś się nad tą opcją zastanawia, to zdecydowanie Polecam!
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
No ja zaluje ze nie mozna miec aktywnego tempomatu i Front assist. Szkoda ze nie przewidzieli takiej opcji. Wyglada na to ze radar z przodu ten sam wiec to pewnie kwestia modulu lub oprogramowania. Moze kiedyc bedzie jakis mod :-)
No ja zaluje ze nie mozna miec aktywnego tempomatu i Front assist. Szkoda ze nie przewidzieli takiej opcji. Wyglada na to ze radar z przodu ten sam wiec to pewnie kwestia modulu lub oprogramowania. Moze kiedyc bedzie jakis mod :-)
Jak to nie można?
Jeśli masz ACA, to z automatu masz FA.
Co innego w drugą stronę... ale może będzie można pomodzić - jak radar jest, to do tego dorzucić manetkę do ACA, trochę kodowania i może będzie taniej niż katalogowa różnica ok. 1600PLN o ile pamiętam :]
Ja mam ACA, więc już w mod się bawić nie będę. Z pewnością na chwilę obecną stwierdzam, że FA spełnia bardziej moje wymagania niż ACA - temu jak dla mnie trochę inteligencji brakuje ;]
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Qgar czy to dziala tak ze wybierasz mode i nie korzystasz z ACA tylko z samego FA - czy musisz ustawic predkosc z jaka chcesz sie poruszac czyli tak naprawde skorzystac z tempomatu?
Słuchajcie, czy możecie zrobić test, wiem, że to śmieszne, ale test Hanki Mostowiak, tzn. ktoś mający ten system jedzie np. 40 km/h i nagle ktoś inny wrzuca mu kartonowe pudło pare metrów przed maskę, co zrobi auto ?? Czy symulując wtargnięcie pieszego, albo zwierzęcia w lesie, system zadziała i zacznie awaryjnie hamować ?? :roll:
Człowiek ma mniejszą masę i powierzchnię odbicia fal stąd ciekawi mnie to ?? bo że koledze zadziałało z innym autem to opisał kilka postów wyżej.
jerryx, nie musisz mieć włączonego tempomatu, FA działa niezależnie i jest włączane na maxidocie. Dig Dug, ja dziękuję za takie zabawy. Napisz do SAP może wiedzą co się stanie.
Słuchajcie, czy możecie zrobić test, wiem, że to śmieszne, ale test Hanki Mostowiak, tzn. ktoś mający ten system jedzie np. 40 km/h i nagle ktoś inny wrzuca mu kartonowe pudło pare metrów przed maskę, co zrobi auto ?? Czy symulując wtargnięcie pieszego, albo zwierzęcia w lesie, system zadziała i zacznie awaryjnie hamować ?? :roll:
Człowiek ma mniejszą masę i powierzchnię odbicia fal stąd ciekawi mnie to ?? bo że koledze zadziałało z innym autem to opisał kilka postów wyżej.
Wydaje mi się, że ktoś z forum już robił test z kartonami i nic z niego nie wyszło.
jerryx, nie musisz mieć włączonego tempomatu, FA działa niezależnie i jest włączane na maxidocie.
Dodam jeszcze tylko, że FA też może być wyłączone. Najszybciej chyba można się upewnić wciskając przycisk na manetce kierunkowskazów - pokazuje stan asystentów na maxidocie.
Ponadto FA ma osobno ustawiane następujące opcje (w infotainment-Bolero etc.):
- Włączone - włączanie/wyłączanie układu wspomagania
- Ostrzeżenie wstępne - włączanie/wyłączanie ostrzeżenia
- Pokaż ostrzeżenie o odległości - włączanie/wyłączanie wyświetlania ostrzeżenia o odległości
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
zamarek9898, Hmm sam nie wiem czy żałować, czy się cieszyć. Z jednej strony fajna byłą by sprawa, bo czas reakcji byłby o wiele krótszy od człowieka, z drugiej strony nie wiem, czy przelatujący pies nie powodowałby nerwowej reakcji systemu, a przez to ryzyko puknięcia w tył.
System jako tako mi się podoba, zwłaszcza to awaryjne hamowanie w czasie zagapienia w korku.
Potencjalne doposażenie samochodu.
zamarek9898, wjeżdżali w leżące kartony co zaowocowało failem, bo system reaguje na przeszkody ruchome. Na rzucony karton powinien zastopować.
Ale ten system jest reklamowany jako zwłąszcza zapobieganie stłuczkomw mieście - więc moim zdaniem powinien zadziałać na leżące kartony.
Przymierzam się do takiego testu. Jak będę w sklepie wezmę kilka i zobaczę w jakimś ustronnym miejscu, co się stanie
Ważne - test nie wyjdzie, jak chociaż lekko dotkniemy gazu/hamulca. Nie wiem, jak z ruchem kierownicą. Ale co do gazu/hamulca mam info z salonu - jak naciskamy pedały to system "czuje", że mamy kontrolę nad autem - takie dostałem info.
Ważne - test nie wyjdzie, jak chociaż lekko dotkniemy gazu/hamulca. Nie wiem, jak z ruchem kierownicą. Ale co do gazu/hamulca mam info z salonu - jak naciskamy pedały to system "czuje", że mamy kontrolę nad autem - takie dostałem info
Sebastian75, Czyli działa jak jedziemy na tempomacie, bo jak bez to zazwyczaj dodajemy, ujmujemy gazu płynnie cały czas.
Takie coś mi się nasunęło po dzisiejszym karambolu na S8, czy ten system wyhamował by mnie ?? czy też walnąłbym w stojące auto ?? Ja wiem, jak jedziemy razem i wtedy za duże prędkości, ale załóżmy, że dojeżdżam do takiego karambolu we mgle na pełnej prędkości ??
@DigDug - no właśnie to, co napisał apko mi nie pasuje - bo on miał nogę na gazie
@apko - potwierdzasz, że dobrze zrozumiałem?
Dlatego będę musiał mieć 4 kartony
- przy pierwszej próbie nic nie zrobię - auto będzie samo jechać
- przy drugiej będę lekko ruszął kierownicą
- przy trzeciej będę miał nogę na gazie
- przy czwartej - na hamulcu
I jeszcze jeden test. Jeżeli już działa na kartony, to czy system zdąży wyhamować jak np. jedziesz ok. 90 km/h i zbliżasz się do kartonów, czy zacznie hamować do spodu od tych 40m, żeby wyrobić się przed przeszkodą, czy tylko zacznie wyhamowywać, a uderzy w przeszkodę z mniejszą prędkością. ? Oczywiście odbij kierownicą jak zobaczysz, ze jesteś blisko przeszkody.
Sorry, ale nie będę wjeżdżał z takimi prędkościami w kartony - to mój samochód, a nie testowy.
Jakbym robił test, to ten "do 30km/h" - przy wyższych prędkościach system się na pewno włącza, bo dwa razy mi już "dzwoniło".
Nie widzę poza tym sensu odbijania kierownicą - bo człowiek zawsze szybciej wymięknie niż system
Komentarz